JAHA KOO / CAMPO (KOR / BEL)

The History of Korean Western Theatre

Dokumentaallavastuses „The History of Korean Western Theatre” uurib Jaha Koo Lääne teatritraditsiooni mõju Korea teatrile. Hamartia triloogia viimases osas keskendub lavastaja tulevikule. Lõuna-Korea noorele generatsioonile mõeldes proovib ta murda enesetsensuuri traditsiooni ja nö hea näo tegemise tava. Ainult ajaloo autentsele versioonile tuginedes saab ta anda järgmisele põlvkonnale üle tulevikku.

2008. aastal tähistas Korea teater oma 100 aasta juubelit ning seoses sellega taipas Korea teatritegija ja helilooja Jaha Koo, et Korea teatritraditsioonile ei ole tegelikult ruumi: see, mida peetakse Korea teatriks, on mõjutatud suuresti Lääne teatrikaanonist. Kuid miks on korealased nii uhked selle Lääne tõlgenduse üle? Ja miks viitavad kõik järjepanu Shakespeare’ile? See tõstatab küsimusi traditsiooni, enesetsensuuri ja autentsuse kohta.

Piinliku täpsusega näitab Jaha Koo mineviku traagilist mõju korealaste eludele, eemaldab katte nendelt pisikestelt mõradelt kaasaegses konfutsianismis – ideoloogias, mis määratleb jätkuvalt Lõuna-Korea erinevate põlvkondade vahelist moraalisüsteemi, eluviisi ja sotsiaalseid suhteid. 

Nii nagu triloogia esimesed kaks osa „Lolling & Rolling” ja „Cuckoo”, mis keskendusid Lõuna-Korea minevikule ja olevikule, on „The History of Korean Western Theatre” intelligentne dokumentaallavastus, kus Jaha Koo põimib isiklikud lood ühte ajalooliste, poliitiliste ja sotsioloogiliste faktidega. Lavastus kajastab teemasid, kus Ida ja Lääne kultuur kokku põrkavad, olgu näiteks siis keelekida lõikamine, et näha välja läänelikum või Lääne kõrgete maksude ränk mõju makromajandusele. 

 

K, 6.07 20.00 Väike saal

N, 7.07 19.00 Väike saal

 

OSTA PILET

 

Kestus 60 min

Korea keeles, eesti- ja ingliskeelsete subtiitritega 

Idee, tekst, lavastus, muusika & video Jaha Koo; esitajad Jaha Koo, Seri & Toad; dramaturg Dries Douibi; stsenograafia ja joonistused Eunkyung Jeong; kunstiline nõuandja Pol Heyvaert; tehnikud Korneel Coessens, Jan Berckmans, Bart Huybrechts, Koen Goossens (& Jonas Castelijns); riistvara muutmine Idella Craddock; uurimistöö Eunkyung Jeong & Jaha Koo; uurimistöö assistent Sang Ok Kim; intervjuud Jooyoung Koh, Kiran Kim & Kyungmi Lee; produtsent CAMPO; kaasprodutsendid Kunstenfestivaldesarts (Brussels), Münchner Kammerspiele, Frascati Producties (Amsterdam), Veem House for Performance (Amsterdam), SPRING performing arts festival (Utrecht), Zürcher Theaterspektakel, Black Box teater (Oslo), International Summer Festival Kampnagel (Hamburg), Tanzquartier Wien, wpZimmer (Antwerp), Théâtre de la Bastille (Paris) & Festival d’Automne à Paris; Residentuur / residencies Kunstencentrum BUDA (Kortrijk), wpZimmer (Antwerp), Decoratelier Jozef Wouters (Brussels), Doosan Art Center (Seoul); tugi Beursschouwburg, Vlaamse Gemeenschapscommissie & Amsterdams Fonds voor de Kunst.

CAMPO-t toetab Genti linn ja Flaami kogukond.