
Kuldajastu
21. sajandi koidikul sütitab enamikku maailma rahvastikust jätkuvalt kuldajastu miraaž, lõpmatu külluse utoopia, mis on kättesaadav kõigile. Ülimaks eesmärgiks, mille poole püüelda, on seatud nn igavene kevad, mis Prantsusmaa 30-aastase majanduskasvu ajal aastatel 1945–1975 („Trente Glorieuses”) tundus olevat kõigile kättesaadav. Tööstusriikides tekkis sel rahvaste emantsipatsiooniperioodil enneolematut rikkust loov laiapõhjaline keskklass. See ülemaailmne liikumine sai jõudu nii universaalseks muutuvast palgatööst, massitarbimise arengust kui vaba aja tegevuste tähtsuse tõusust.
Lavastustetriloogias „Golden Age” („Kuldajastu”) seavad Igor Cardellini ja Tomas Gonzalez giidituuridel kahtluse alla meie ajastu alused ja põhiväärtused. Vaatajad palutakse külastama kaubanduskeskust (teistes versioonides ka panka ja administratiivkontoreid) nii, nagu turistid käivad mööda arheoloogilisi leiukohti. Tavaliselt on sellised funktsionaalsed kohad linnades peaaegu nähtamatud ning ei tõmba erilist tähelepanu. Siiski on just need kohad kaasaegse üleilmastunud maailma sõlmpunktideks.
Nende igas linnas leiduvate ja meie kaasaega iseloomustavate hoonete arhitektuurile põhinedes on loodud tänapäeva arhitektuuriline triloogia, mis toob välja kapitalismi hilisajaloo kolm raskuskeset – rahanduse, palgatöö ja tarbimise. Rakverre jõuab triloogia viimane, tarbimisele keskenduv osa.
Me rändame läbi nende kohtade erinevate kihtide, kogeme, millist mõju nad meile avaldavad ja näeme paljastumas meie postindustriaalse Lääne ühiskonna korraldust. Erilise tähelepanu alla on võetud kohaliku ja globaalse suhe ning erinevad ajastu sõnumid, mis kantud neile seintele.
N, 7.07 14.30 Põhjakeskuse peasissepääs
N, 7.07 17.30 Põhjakeskuse peasissepääs
R, 8.07 14.30 Põhjakeskuse peasissepääs
R, 8.07 17.30 Põhjakeskuse peasissepääs
L, 9.07 14.30 Põhjakeskuse peasissepääs
L, 9.07 17.30 Põhjakeskuse peasissepääs
Kestus 70 min
Eesti keeles
Etendusele ei pääse ratastooliga
Idee, tekstid Tomas Gonzalez, Igor Cardellini; giid Riina Maidre; assistent Pierre-Angelo Zavaglia; produtsent ja külalisetendused Sarah Gumy; dramaturgiline koostöö Adina Secrétan; tõlge Külli Seppa; taustauurimus Kristo Kruusman. Etendusi Baltoscandalil toetab Põhjakeskus; täname Tiiu Onga ja Raivo Puusepp; produktsioon K7 Productions, Théâtre de Vidy-Lausanne; Produktsiooni abi Kunstencentrum Vooruit, Ghent; KANAL-Centre Pompidou, Brussels; ja / and Canton de Vaud, Ville de Lausanne, Loterie romande, Pro Helvetia – Fondation suisse pour la culture, Fondation Nestlé pour l’Art, Fondation Ernst Göhner, Fondation Jan Michalski, Fonds culturel SSA.